torstai 31. lokakuuta 2013

Foam Roller

Nää päivät tuntuis olevan niin täynnä ohjelmaa, ettei ehdi edes kirjoittaa. Sitten kun illalla pääsee vihdoin kotiin ja syö, niin tekee mieli vaan rojahtaa hetkeksi sohvalle katsoon vaikka Miehen puolikkaita boxilta ennen kuin pitää mennä nukkumaan. Sellanen "aivot narikkaan" -hetki...

Tiistaina mä päätin työpäivän aikana, että menen heti töiden jälkeen lenkille. Olin niin väsynyt sen työpäivän jälkeen, että kotiin pyöräillessä mulla kävi salakavalasti sellainen ajatus päässä, että mitä jos en menekään... Noh, kotiin pääsin ja sen enempää asiaa ajattelematta vaihdoin lenkkikuteet päälle, musiikit korville ja menoks. Juoksin vauhdikkaan 8 kilometriä ajan sallimissa rajoissa, ja olin niin tyytyväinen etten antanut laiskuriajatukselle tilaa, sillä niin hyvä olo tuli! Olin menossa yhden hyvän ystävän luo kuudeksi. Me asutaan samassa kaupungissa, tosin eri laidoilla, mutta silti se vierailu on vaan venynyt ja venynyt.. Ollaan aina treffailtu kaupungilla tai jumpalla. Mutta vihdoin sain aikaseksi mennä kyläileen. J oli tehny ihan älyttömän hyvää lohipiirakkaa ja salaattia. Mums! Heti surffasin kotona netistä sen ohjeen ja ajattelin ehkä viikonloppuna tehdä sitä. Sitten me tietenkin herkuteltiinkin. ;)

Keskiviikkona mä kävin spinningissä. Kunnon hikoilujen jälkeen poistuin pyöräilysalista etsiin Anttia, niin siinähän se oli lihashuollon kimpussa. Jep, pisteet sille. Se sai opastusta foam rollerin, eli pilatesrullan, käytöstä juuri. Mies oli niin tuskaisen näköinen, että taisi olla paikat jumissa. ;) Kova myyntipuhe, ja hetkeä myöhemmin me kannettiin kaupasta kotiin omaa rullaa.

Foam roller


Mun jalat on niin jumissa tosta juoksemisesta ja pyöräilemisestä, että mua aidosti pelottaa se maanantainen hieronta-aika jaloille. Koitan olla jänistämättä... Illalla testasin rullaa kotona ja jösses, teki aika häijyä mutta hyvää! Sillä on todella hyvä rullata jalkojen lihaksia, selkää ja vatsaakin. Sen päällä voi venytellä tai tehdä vatsalihaksia. Mä olen nyt jo vakuuttunut siitä. Ajattelin nyt joka ilta rullata noita jalkojani sillä, jos vaikka hengissä selviäisin siitä hieronnasta. Mulla nimittäin on kosketusarat nuo penikat ja ympäröivät kalvot. Tuskaista, sanoisin...

Tänään mä treffasin töiden jälkeen yhden kaverin kaupungilla. Käytiin kahvikupin äärellä parantamassa maailmaa. Mä olin salivermeet pakannut töihin jo mukaan, niin pyöräilin Elixialle suoraan kaupungilta. Käsireeni puntilla ja suihkun kautta kotiin syömään. Kokkausvuoro oli jääny Antille, ja se oli tehny perunamuusia ja todella hyvää lihamureketta. Salaattia kaveriks ja maha ähkyssä rullailemaan taas foam rollerilla. Mun pitin tehdä pikasiivous kotona (kylppärin pesu, pölyjen pyyhintä ja imurointi), koska huomenna me lähdetään Orivedelle ja ollaan yötä siellä, mutta aika loppu kesken ja nukkumaankin olisi kiva päästä ajoissa. Taidan tehdä sen huomenna heti töiden jälkeen.
 Lauantaina on tiedossa kaveriporukan pikkujouluhuumaa Anskun ja Tepon luona. Lupasin leipoa pieniä punajuurisämpylöitä minihamppareihin. Teemana on punainen, eli punaista päälle ja tarjottavat on kaikki punaista.. Ansku laittoi mulle listaa mitä se meinaa leipoa. Mietin vaan että aikooko se pitää huomenna vapaapäivän töistä, melkoisen pitkä ja ihana lista näytti olevan! :D

Mahtavaa loppuviikkoa kaikille. Lupaan laittaa ruokakuvia tänne viikonloppuna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti