sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Pikkujoulut part 1

Kivaa sunnuntaita kaikille!

Mä lupailin ruokakuvia viimeeksi, ja niitä on kyllä tiedossa. :)

Perjantaina töiden jälkeen mä en ehtinytkään siivoomaan, kun lähdettiin ajeleen Orivedelle heti. Mä oon koko nainen käynyt ihan ylikierroksilla jo pidemmän aikaa, mutta kun mä porukoille päästyäni istahdin nojatuoliin, en meinannut enää saada ahteriani siitä ylös. Tuli totaalinen väsymys. Huokasin syvään ja lähdettiin käymään Antin mummulla ja papalla. Me ei olla ehditty käymään siellä pitkään aikaan, ja se on oikeesti harmittanut mua. Ne on ihania ihmisiä ja siellä on aina kiva istuskella ja höpötellä. Mä sain Antin mummulta ihanat pitkät ja punaiset villasukat, joulufiilis <3 Istuttiin siellä pari tuntia ja lähdettiin porukoille pihasaunaan. Parhaat löylyt ikinä. Oltiin kyllä molemmat aika väsyneitä, ettei jaksettu löylytellä kauheasti ja mentiin ajoissa nukkumaankin.

Lauantaina mä heräsin virkeänä erittäin hyvin nukutun yön jälkeen, ja aloin tekemään niitä punajuurisämpylöitä. Siis juurikin niitä, joita lupasin viedä minikokoisina illalla oleviin pikkujouluihin. Tein tuplataikinan, niin sain tehtyä isojakin sämpylöitä reilusti. Tuli muuten hyviä! Punajuuri sopii vähintään yhtä hyvin leipätaikinaan kuin porkkanakin, se mehevöittää niitä. Lisänä kauniit punaiset sämpylät! Se taikina oli ihanan pinkkiä...

Punajuurisämpylöitä
Kun sain viimeisen sämpyläpellin uunista ulos, laitoin kumpparit jalkaan ja menin vaihtaan talvirenkaita meidän autoon. Antti lähti metsähommiin, niin mulle jäi autohommat. Mutta, mä sain ne ihan itse vaihdettua. Kätevä emäntä. :D
Sitten tuli ihanat rakkaat siskon naperot käymään. Nuorinkin on kasvanut ihan hurjasti, että keskiviikkona odottaa jo ensimmäinen hoitopäivä. Onneksi kummitäti ei vanhene, vaikka nuo lapset kasvaakin. Not...

Siinähän se touhutessa päivä meni, leikkasin Antin hiukset ja lähdettiin Tampereelle, Manseen siis, valmistautumaan tämän vuoden pikkujouluihin part 1. Nämä pikkujoulut olikin tosin huomattavasti odotetummat kuin tulevat firman pikkujoulut. Kolme pariskuntaa, siis kuusi ystävystä, nauttimassa joulusta, ruuasta, seurasta ja tunnelmasta. <3
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin......

Glögijuustokakku

Salaattia

Punajuuri-fetapiirakka

Niitä minisämpylöitä


Pikkujouluherkkuja
Minisämpylöistä tuli ihania pikkuhampurilaisia täytteineen kaikkineen. Mulla on siitäkin kuva, mutta ladatessani sitä tänne, se kääntyy väärinpäin. Enkä nyt sitten millään jaksa tapella sen kanssa. ;)
Mutta nuo aivan kaikki oli ihan hurjan hyviä! Sitten me pelailtiin ja juteltiin. Ja ehkä ihan vähän naurettiinkin! ;)
Mahtava ilta, mahtavia ystäviä.

Tänään mä kävin stepissä hajottamassa tuota jalkaani lisää. Säärtä siis. Siinä on kyllä jonkinasteinen tulehdus. Laitan yöksi icepoweria siihen ja huomenna särkylääkettä ennen hierojaa. Jumppailujen jälkeen käytiin ruokakaupassa ja sit mä lähdin yhden ystävän kanssa kahville. Käytiin Kahvila Runossa, istuskeltiin ja höpöteltiin kolme tuntia kahvikupposten äärellä parantaen maailmaa. Tämän viikonlopun jälkeen se maailma onkin täydellinen paikka taas elää ja olla. <3

Kuppi kahvia Runossa
On muuten ihana kahvila. Suosittelen lämpimästi ihan jokaiselle. Vastapäätä löytyy Vohvelikahvila, sinne me varmaan mennään seuraavaks... ;) Kahvitteluiden jälkeen mä menin makuunin irtokarkkilaarien kautta kotiin. Nams. Iltapalaksi kanasalaattia ja sitten sohvalle irttispussi syliin katsoon Beckiä boxilta.

Kanasalaattia
Tämä on ollut niin kiva viikonloppu. Nyt mä jään odottamaan, että pääsen katsoon kummitytön perheeseen tänään tullutta koiravauvaa. :)

Ihanaa ja reipasta alkavaa viikkoa! Ei anneta pimeyden, harmauden ja sateen pilata hetkeäkään, vaan laitetaan ahkerasti niitä kynttilöitä palamaan ja tuomaan valoa.

Terkuin Aino.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti