sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Joulufiilistelyä

Perjantaina iskä haki mut töistä, kun se tuli hierojalta. Sitten me noukittiin äiti rautatieasemalta ja menin niiden kanssa kauppaan. Antti kun oli iltavuorossa ja sillä oli auto, niin sain samalla kätevästi ruokaostokset kotiin. Käytiin taas sovittelemassa silmälaseja ja kyseleen hintoja. Sitten me mentiin meille, kun anoppi ja appiukko tuli kanssa poikkeen. Antin äiti oli hommannut meidän äitille matonkuteita, kun se tekee meille maton olkkariin. Samalla kun appivanhemmat toi ne matonkuteet, mä sain kaks aamiasikuponkia Scandic -hotelleihin, kun valitan aina etten pääse valmiiseen aamiaispöytään!;)

Keitin siinä iskälle ja äitille kahvit ja ne heitti mut lähtiessään keskustaan. Mulla oli Heidin ja Tunturin kans treffit Amarillossa. Olin hyvissä ajoin keskustassa, niin kävin siinä pikaiseen Koskikeskuksen Pentikillä kuolaamassa kaikkia ihania joulujuttuja.


Pieni tonttutyttö ja tonttupoika lähti matkaan. Lisäksi mä ostin uuden avaimenperän ja isomman tontun istuskeleen meidän tuolille.

Amarillossa oli melkoisen paljon porukkaa, ja meitä varoitettiinkin jopa tunnin odotteluajasta. Otettiin se riski, että kuollaan nälkään, ja jäätiin sinne. Pikkujouluväkeä näytti olevan liikentessä. Mä söin lohta ja jälkkäriks otin espresson ja rocky roadin. Nams.

Lohta

Rocky road ja espresso

Mä luulen, että saattoi vähän nauru raikaa, mutta onneksi meidän pöytä ei ollut pelkästään äänessä. ;)
Sitten me suunnattiin Konttoriin istumaan ruuan jälkeen.

Heidi ja Tunturi vauhdissa

Tyttöjen taideteos
Oli ihanaa istua, nauraa ja spekuloida kaikenlaisia asioita. ;) Antti tuli iltavuoron jälkeen hakeen tän trion keskustasta ja kotiutti meistä jokaisen. Heidin kanssa meillä jatkui viikonlopun vietto heti lauantaiaamuna Elixiassa.

Jep, lauantaina seitsemältä aamulla virkeenä aamupalaa tekemässä ja tänä aamuna jo puoli seitsemältä.. Minkäs teet kun unirytmi on aina sama.

Lauantaina me tosiaan mentiin Heidin kans spinningiin ja shape -tunnille. Antilla oli pelejä ja mä hain sen ekan pelin jälkeen kauppaan mun kans. Sitten se otti auton ja meni pelaan vielä toisen pelin. Mä jäin leipoon muffinsseja, pasteijoita ja joulutorttuja kotiin, kun kummitytön perhe tuli kahville illalla. Ja voi hyvänen aika miten noi lapset kasvaa! Taas loksahti leuka auki kun näin tytön, toinen on jo niin iso. :')
Ilta me löffättiin sohvalla ja katsottiin leffaa.

Tänään mä olin puolille päivin yöpaita päällä, vaikka heräsin aikasin. Kunnon sunnuntaimeininkiä. Me siivottiin viimein eteisen peilikaapit. Kesätamineet pois ja talvikamat tilalle. Sitten lähdettiin keskustaan ostamaan vähän joululahjoja, käytiin Sokoksella salaatilla ja pyörähdettin me Tallipihallakin. Siellä olikin aivan ihana joulutunnelma!

Kohti kaupunkia
Tallipihalla oli lampaita yhdessä puodissa. ;)


Suklaapuodista ostettiin pala valkosuklaata, jossa on salmiakkia, vadelmaa ja banaania. Hivenen liian makeeta mun makuun, mutta Antin herkkua se kyllä on.

Suklaapuodin ostokset
Mahtavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti