maanantai 18. marraskuuta 2013

Tripod




Perjantaina kun Antti haki mut töistä, mentiin kotiin Vepsäläisen kautta. Mä kävin hakemassa sen tilaamani Tripod -valaisimen. Odotus palkittiin, oon enemmän kuin tyytyväinen! Eilen mä revin sen paketista irti ja laitoin käyttökuntoon.

Mä heräsin eilen jo seitsemän aikaan tuulenpuuskien aiheuttamaan huminaan. Kaupungissa tuskin olisin herännyt, mutta maalla ja vanhassa talossa siihen kiinnittää erilailla huomiota. Mä nousin ja päätin leipoa aamupalaleipää. Jännitin kovasti ettei sähköt katkea ja keitin termariin varmuuden vuoksi kahvia kaksi pannullista. Sillä mitä on aamu ilman aamukahvia? Ensimmäisen pellin ollessa uunissa meni sähköt. Päästin pari julkaisukelvotonta sanaa, mutta katko ei kestänyt onneksi kuin viisi minuuttia. Sain leivät paistettua ja niimpä aamupala suurimmaksi osaksi nautittiin valojen alla. Sitten ne sähköt menivät jälleen, eivätkä palautuneet vielä sillä aikaa, kun me olimme siellä. Onneksi savulohen valmistukseen ei sähköjä tarvitse ja salaattikin voidaan tehdä kynttilän loisteessa. Isot tsemppiajatukset lähtivät maastoon meneville korjaajille!

Illalla meidän piti mennä Heidin kanssa lenkille, mutta vaikka tuuli oli jo laantunut, se kylmyys meni mun luihin ja ytimiin ja säikäytti mut. Niimpä mä nössöilin ja ehdotin Heidille, että miten olisi sunnuntaireeni salilla... Ja se olikin todella hyvä vaihtoehto!
Ja koska me ollaan äärimmäisen innovatiivisia (hahhah), niin siinä kuntopyörillä lämpöö ottaessa suunniteltiin koko vartaloa kuormittava patterireeni, joka me sitten toteutettiin. Kolme patteria, kolme kierrosta:

Patteri nro 1:
Rintalihakset käsipainoilla fitballin päältä (12-15 toistoa)
Askelkyykyt laudalta taakse astuen + vartalonkierrot 7kg:n kuntopallon kanssa (15 toistoa/puoli)
Suorat vatsalihakset levypainon kanssa (20 toistoa)

Patteri nro 2:
Kulmasoutu 12kg:n kahvakuulalla (12 toistoa/puoli)
Selän ojennukset fitballin päältä seinää vasten (20 toistoa)
Etukyykky 12kg:n kahvakuulalla (20 toistoa)

Patteri nro 3:
Ojentajat pään takaa dipaten 12kg:n kahvakuulalla (12 toistoa)
Hauikset vuoronostoin käsipainoilla (12 toistoa/käsi)
Pystysoutu bosun päältä käsipainoilla (12 toistoa)

Jep, siinä se. Sunnuntaitreeni. Oikein passeli. Tehtiin tosiaan kolme kierrosta jokaista patteria ilman huilia. Sykkeet pysyi tasaisen korkealla ja hapotti sopivasti.

Illalla vielä serkkupoika kävi kahvilla.

Tänään mä kävin lounastreffeillä ystäväni ja hänen tyttärensä kanssa ja illalla menin Markun spinningiin. Ilta lepiä ja niin on taas uusi viikko polkaistu käyntiin.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti