torstai 28. marraskuuta 2013

Vauvantuoksuista keskiviikkoa

Keskiviikkona mä olin ehkä astetta fiksumpi, ja laitoin pitkähihaisen trikoopaidan päälle vaan nahkatakin, ennen kuin suuntasin kotiovesta ulos ja kohti työpaikkaa. Lämmin tuli siltikin töihin polkiessa, mutta takkia ei tarvinnut avata.
Aamu oli sinänsä aivan loistava, sillä lapsuudenystäväni lähetti kuvan illalla syntyneestä pienestä ja suloisesta tyttövauvastaan. <3 Onnea koko perheelle!

Töiden jälkeen pyörähdin keskustassa ennen kuin menin kotiin. Kävin katsomassa illan kyläpaikkaan tuliaisia. Kävimme siis iltakahvilla kaveripariskunnan luona, jonne (myöskin) on ollut tarkoitus mennä jo pidemmän aikaa. Tämäkin ilta sovittiin jo yli viikko sitten ja merkittiin kalenteritapahtumaksi, jotta ei estettä vierailulle enää tule. Äh, saamattomuus huipussaan. Mutta onneksi tämmöisia iltakahvitteluita voi suorittaa ihan arki-iltoinakin, kun viikonloput ovat muutenkin hyvin tapahtumapainotteisia.

Jouluisia tuliaisia

Mä oon päättänyt ottaa kirppispöydän viikoksi vielä ennen joulua. Oon suunnitellut sitä jo kauan, mutta nyt on tullut mitta täyteen vaatehuoneen vaatepaljoudesta. Rankalla kädellä vaatteita kirpparille, samoin muita tavaroita, joiden säilyttämiselle en koe todellista tarvetta. Mä olen organisointi- ja kontrollifriikki, ja mun täytyy tietää missä mitäkin on, ja minkäkin verran. Mä en tällä hetkellä siedä sitä, etten muista tarkalleen mitä varaston muovilaatikoista löytyy. Keväällä mä inventoin ne taatusti. Jos mä lähden vaikkapa vain viikonlopuksi reissuun, mun tarvitsee kirjoittaa etukäteen post-it -lapulle pakattavat tavarat/vaatteet. Kun mä nään ne selvästi paperilla, mun ei tarvitse miettiä olenko muistanut pakata kaiken tarvittavan mukaan. Samalla välttyy turhalta pakkaamiselta. Nykyään tosin alkaa tuo iPhonen muistiinpano -sovellus korvata post-it -laput, mutta en mä niistäkään ole kokonaan luopunut.

Eilen illalla, kun tulin Elixiasta steppitunnilta kotiin ja Antti oli kiekkopelissä, mä kahlasin jo kertaalleen vaatteeni läpi. Teen sen kyllä vielä uudestaan, mutta ensimmäisellä kahluukerrallakin vaatehuoneesta poistui läjäpäin vaatteita. Pieniosa vaatekasasta oli kyllä selvästi kesävaatteita, jotka laitan laatikkoon odottamaan lumien sulamista (kunhan sitä nyt ensin tulisi). Täytyy sanoa, että luulen vaatehuoneen koreissa olevan vieläkin ihan liikaa perus trikoopaitoja. Tai ainakin niitä.

Ennen vaatteiden läpikäyntiä tein iltapalaksi chorizo-piirakkaa. Itse en mausteisen makkaran ystävä ole, mutta tuo oli kyllä aikas hyvää. Sopii tuommoiseen suolaiseen piirakkaan hyvin.

Ihanaa, tänään on perjantai ja pääsee viikonlopun viettoon! Huomisesta tuleekin mielenkiintoinen päivä, siitä lisää myöhemmin. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti