keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Jugurttia ja venyttelyä

Maanantaina mä kävin hierojalla hierotuttamassa jalkani. Ennen hierojaa poljin kuntopyörää salilla, tein vatsat ja venyttelin huolella. Olin ottanut varmuuden vuoksi kaksi 400mg:sta buranaa. En tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta mä kävelin omin jaloin sieltä hierojalta pois. Hierojan palaute: oli syytäkin hierotuttaa jalat. Ja lopuksi vielä ovelta huikkasi, että ei muuta kuin ahkeraa venyttelyä. Jep. Eipä tuo tullut yllätyksenä. Koko illan mun jalkapohjia kuumotti älyttömän paljon, ja tuntui ettei mulla oo omia jalkoja ollenkaan. :) Lähti veri kiertämään. Täytyy kyllä sanoa, että kun se venytti nuo kalvot jaloista auki, teki todella häijyä.

Eilen sitten kävin spinningissä ja polkemassa kuntopyörää. Jalat oli todella voimattomat. Ei ilmeisesti olleet palautuneet vuorokaudessa hieronnasta. Spinningin jälkeen rullailin jalkoja pilatesrullalla ja venyttelin lopuksi takareidet ja pakarat. Ei sattunut rullailu läheskään yhtä paljon reisien ulkosyrjien kalvojen kohdalla, kuin aikaisemmin. Sain Markulta ohjeen rullata ulkosyrjät alhaalta ylöspäin todella hitaasti, jotta se kalvo venyy. Lihas alkaa vasta huomattavasti ylempää. Takareidet ja etureidet voi kyllä huoletta rullata vauhdikkaammin. Parasta olisi kuulemma rullata lihaksia 5-10 minuuttia ja sen jälkeen staattisesti venytellä, jolloin se lihas ottaa sen venytyksen hyvin vastaan. Rullauksen vaikutus lihakseen on sama, mitä hieroja tekee aloittaessa hieromisen, kun se hieroo ensin kokonaisvaltaisesti isoin liikkein, ennen kuin alkaa menemään yksityikohtaisesti lihasta läpi.

Mä yritän nyt alkuinnostuksen saattelemana panostaa tuohon lihashuoltoon ja toivon, että ennen kuin innostus lopahtaa, venyttelystä ehtisi tulla rutiini.

Tämän aamun aamupalan kruunasi Ahon maustamaton jugurtti. Ihan älyttömän hyvää jugua ja homogenoimatonta. Suosittelen lämpimästi. Itsellä oli tuota maustamatonta, mutta olen joskus maistanut niitä maustettujakin, niin nam. Kyseessä on ihan pienen yrityksen tuote, mutta jälleenmyyjiä on aika paljon tai ainakin itse olen törmännyt useassa kaupassa kyseiseen jugurttiin. Yrittäjä mainostaa, että he tekevät hillot noihin jugurtteihin itse suomalaisista marjoista, ja kyllä ne aidolle maistuukin, ei ollenkaan esanssiselle sokerilitkulle.

Ahon jugua
Tänään olin aamupäivästä asiakkaan luona palaverissa, joka loppui sopivasti lounastaukoon. Jätin evässalaatin tarkoiteuksella tekemättä, ja palaverin jälkeen kävimmekin syömässä. Työpäivän jälkeen mä polkasin Crescenttini vauhdikkaasti työpaikan pihasta kohti kotia. Vaihdoin salivaatteet lennosta päälle ja lähdettiin Antin kanssa salille. Reeniaika oli hyvin rajallinen (tunti), joten päätin polkea kuntopyörää ja vahvistin alaselkää. Polkeminen ei tuntunut enää yhtään niin tukkoiselta kuin eilen.
Sitten vauhdilla kotiin suihkuun ja syömään ja sitten lähdettiin katsomaan karvapalloa. Eli mä pääsin vihdoin ihastelemaan viikonloppuna kummitytön perheeseen kotiutunutta mittelspitzin pentua. <3
Voi että osaa olla suloinen tapaus! Yritin ottaa kaverista kuvaa, mutta ei siitä sähiäisestä saanut napattua kunnollista otosta, kun ei se ollut paikoillaan. :D

Koska nyt on virallisesti pikkujouluaika (ensimmäiset pikkujoulut jo vietettynä), niin vietiin tuliaisiksi tietenkin glögiä ja piparkakkuja. ;)

Tervetuloa joulu!

Ilta vierähti niin mukavasti, ja nyt voikin sitten mennä nukkumaan ja valmistaumaan viikon viimeisiin työpäiviin.

Hyvää yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti