torstai 14. marraskuuta 2013

Friends forever

Mä tässä yksi ilta jäin miettimään, että kuinka usein yhteydenpito lapsuudenystäviin jää vuosien varrella? Usein teini-iässä kaveripiiri uusiutuu, tai viimeistään lukiossa. Joskus kaverisuhteet kestää peruskoulun jälkeenkin ja jatkuu lukiossa. Mutta entäpä lukion jälkeen, kun hajaannutaan pitkin ja poikin opiskelujen pariin?

Kummitytön taideteos
Itse olen ollut siitä onnellisessa asemassa, että yläasteella solmitut ystävyyssuhteet ovat kestäneet läpi lukion ja jatko-opiskeluiden. Ystäväpiiri on entisestään laajentunut, ei supistunut. Nyt tänä päivänä, me ollaan juhlittu ystävien häitä ja polttareita, vietetty pikkujouluja, käyty kahvilla ja kesäisin kokoonnuttu välillä terassilla. Toisinaan vietetään peli-iltoja ja käydään yhdessä urheilemassa.Osa asuu täällä Tampereella, joku Turussa, joku kotipaikkakunnalla ja eräs ystävistä tällä hetkellä Afrikassa saakka! Haleja sinne kauas S! <3

Mutta mulla on yksi spesiaaliystävä. Spesiaali siksi, että me ollaan ystävystytty 3-vuotiaina ja ystävyys jatkuu edelleen. Tämä perhe kävi meillä juuri keskiviikkoiltana kahvilla. Ystäväni tytär on nyt 4-vuotias. Oli jännä ajatella, että hänen ikäisenään me jo juostiin pitkin metsiä ja otettiin kasvomaalauksia Särkänniemessä. Ja nyt, 25-vuotta myöhemmin, me kahvitellaan samassa pöydässä ja syödään joulutorttuja.

Syksyn ensimmäiset
Kyllä. Mä tein niitä uhoamiani joulutorttuja ja voi miten ne olikaan hyviä! Seuraavaksi glögi liedelle kuumenemaan ja piparitaikinaa kaulimaan.

Tuosta ensimmäisestä kuvasta, jonka kummityttö taiteili ja toi viime viikonloppuna tullessaan.. Siinä on hän, Antti ja minä. Ihailen tytön havainnointikykyä. Tyttö oli piirtäny mulle kukkakorvikset korviin. Mulla on tosi usein arkisin noi Kalevala korun Ilona -korvikset. Hyvin oli jäänyt mieleen kun kotonaan oli tuon piirtänyt! ;)

Eilen mulla oli hirvee kiire töissä, mutta pääsin ajoissa lähteen. Menin suoraan Prismaan, jossa treffasin Antin. Prismassa on just meneillään asiakasomistajapäivät, joten me perinteitä kunnioittaen käytiin hamstraamassa joulu- ja synttärilahjoja lapsille. On niin monet lasten synttärijuhlatkin loppuvuonna, niin parempi ostaa kerralla. Ja nämä -15% -päivät tulevat kuin tilauksesta näin marraskuussa..

Prismareissun jälkeen mä heitin salikassin hartialle ja menin Elixiaan spinningiin. Aika väsynyt olin, mutta selvisimpäs hengissä jumppatunnista! Sitten kotiin syömään, laittaan ostoksia paikoilleen ja sohva selkään!

Nyt kohti viikonloppua! Nauttikaahan pikkujouluajasta. Mäkin aion, sillä tänään sellaiset on tiedossa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti