sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Kakkua ja haravointia

Tää viikonloppu on menny taas ihan hujauksessa.
Perjantaina mä menin suoraan töistä (jälleen kerran) hulluille päiville. Tosin tällä kertaa siskon lähettinä. Kävin hakemassa kummitytölle Familonin peiton ja tyynyn, kun ne oli tarjouksessa. Neiti eskarilainen on jo niin iso tyttö, että tarvii jo täyskokoisen peiton. :)

Joko mulla on aika kullannut muistot, tai sitten tänä syksynä hulluilla päivillä oli oikeesti enemmän porukkaa kun keväällä? Stockalta mä kiiruhdin Koskipuiston lähellä olevaan kahvilaan, jossa meillä oli tyttöjen kans viideltä treffit. Istuskeltiin siellä ja juteltiin, niin yht'äkkiä mun piilari halkes silmään! Menin ronkkiin sen pois ja olin sit toispuoleisesti näkevä... Kello oli minuuttia vaille kuus, niin juoksin vastapäätä olevaan optikkoon ostaan kertispiilareita paketin. Ehdin just ja just, se oli nimittäin kuuteen auki.

Siinä tunnin ajan istuskeltuani sanoin tytöille heipat ja lähdin kahvilasta fillaroimaan kotiin ne Familonin säkit toisessa kädessä.. Olin varmaan sen verran vaarallisen näköinen yhdistelmä niiden ostosten kanssa, että ihmiset teki tilaa...
Kotona mä kävin vaan kääntymässä sen verran, että vaihdoin salikamat päälle ja kiiruhdin Elixiaan tekeen perjantaitreenin. Reenattiin työkaverin kans pitkästä aikaa, ja oli kyllä tosi mukavaa! Tehtiin selkää, rintaa ja haukkaria.

Kotona mä tein illalla vielä kakkupohjan ja täytteen valmiiks lauantaille..

Vispaten...
Lauantaiaamuna heräsin seitsemältä leipoon. Tein täytekakun, pullapitkon ja kinkkupiirakkaa. Iskä ja äiti, sekä Antin vanhemmat ja mummu ja pappa oli tulossa synttärikahville. Antin mummu oli tehny ihanan voileipäkakun! Kummipoika oli ihana yllätys, kun se tuli tätiä kans moikkaan porukoitten mukana.

Täytekakku

Pullakranssi

Voileipäkakku
Sain kivoja lahjoja ja kukkia. Yritin kyllä sanoa, että juhlitaan syksyä eikä mitään synttäreitä...
Mutta kyllä ne silti ilahdutti. :)




Silti siskon perheen lähettämän paketin teksti oli sykähdyttävin. <3

Vähän sanoja, paljon asiaa.

Kahvitukset meni aika ripeällä tahdilla. Neljältä lähdettiin Ylöjärvelle Antin kummisedän kuuskymppisille. Siellä oli Antin serkun koiranpentukin, berninpaimenkoira. Aivan valloittava tapaus! :) Oltiin pari tuntia juhlissa ja lähdettiin ajeleen kodin kautta maalle. Vietiin perjantain hullujen päivien ostokset siskolle ja mentiin mun vanhemmille. Lauantailöylyt pihasaunassa on ihan parasta!

Tänä aamuna Antti meni metsähommiin ja mä hengailin sekä nautin maaseudun rauhasta...
Päätin reippailla ja otin haravan käyttöön. Siinä puolitoista tuntia haravoituani tuli hirvee tuulenpuuska ja se piha näytti oikeesti sen jälkeen siltä, ettei se ole haravaa nähnykään. Siinä vaiheessa mä nostin kädet pystyyn ja vein haravan pois. Todella turhauttavaa!

Parempi antaa loppujenkin ensin tippua maahan.

Syötiin lämminsavulohta ja perunamuusia ja lähettiin tyytyväisinä ajeleen Tampereelle takas. Ajeltiin suoraan kyläilemään kaveripariskunnan ja niiden tyttöjen luo, joista nuoremman söpöliinin kummeja me ollaan. :)

Tämä viikonloppu meni täysin hyötyliikunnan merkeissä, eikä mainittavia urheilusuorituksia ollut. Jos ei kakunsyöntiä lasketa! Siirrettiin jopa mun ja Heidin perinteinen juoksulenkki tiistai-iltaan.
Kiireinen viikko edessä, mutta ajatellaan positiivisesti; kohti uusia haasteita! ;)

Kivaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti