lauantai 28. joulukuuta 2013

Ylläs part 1

Toinen Ylläspäivä on meneillään.

Perjantaina me lähdettiin Tampereelta puoli viiden aikaan ajelemaan kohti pohjoista. Pysähdyttiin Orivedellä matkalla, kun kävin kahvilla kaverin ja hänen kolmeviikkoisen pojan kanssa. Kerrassaan ihana pieni hurmuri! <3

Puoli seitsemän aikaan jatkettiin matkaa ja ensimmäinen stoppi otettiin Viitasaarella, jossa syötiin. Vessatauko Iissä ja tankki täyteen Torniossa. Äkäslompolossa olimme perillä viideltä aamuyöstä. Antti ajoi koko matkan, kun sillä oli yövuoron jäljiltä rytmi kohdillaan. Kunnon lumisade alkoi Tornion tietämillä, mutta tiet olivat kuitenkin hyvässä kunnossa. Itse torkuin repsikassa koko matkan ja manailin huonoja istuma"lihaksiani". Kyllä Suomi on pitkä maa!

Kämpillä nukuin ysiin ja lähdin ruokakauppaan hakemaan jääkaappiin täytettä. Antti heräsi yhdentoista aikaan, syötiin aamupala ja lähdettiin ladulle! Talven ensimmäinen hiihtolenkki! Kuten Facebookiin kirjoitinkin, suksi luisti ja mieli lepäsi. Oli ihanaa, eikä yhtään tuntunut siltä että edellisestä kerrasta oli vuosi aikaa! Antti tosin manasi ettei oikein kulkenut. Hiihdettiin noin kymmenen kilometriä, oikein hyvä aloituslenkki. :)

Loppu reissuporukka rantautui Äkäslompoloon iltapäivällä ja syömässä käytiin sitten illalla yhdessä.

Tänään lähdettiin Antin kanssa hiihtään heti kun aamu hieman valkeni. Hiihdeltiin Kesänginkeitaalle ja takaisin. Juotiin latukahvilassa kupit kuumaa mehua. Sykemittari oli hiihtolenkin jälkeen sitä mieltä, että maksimiharjoitus+.

Meidän kämppä on ihan loistavalla sijainnilla, kun ladulle pääsee vierestä. Olisi kurja jos joka kerta tarvisi pakata sukset autoon ja suunnata ladun varrelle.

Tänään täytyy venytellä. Pakarat ja reidet huutaa armoa. Voisi tietty auttaa kun opettelisi hiihtään muutakin vauhtia kuin täysiä.