sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Viikonloppu Helsingissä

Perjantaina mä kävin aamulla spinningissä ennen kuin suuntasimme auton nokan kohti Helsinkiä. Ensimmäinen etappi oli Hämeenlinnassa, jossa käytiin onnittelemassa Antin kummityttöä synttäreiden johdossa ja vietiin lahja. Siinä istuskeltiin pari tuntia ja jatkettiin matkaa yltyvässä lumipyryssä. Keli parani lähestyttäessä Helsinkiä, eikä perillä ollut ollenkaan lunta.

Vietiin auto äitin viikkokämpälle Merihakaan, jossa seuraava yö yövyttiinkin. Mietittiin, että mitä illalla tehtäisiin, olisi Sounds esiintynyt Tavastialla ja Apollossa oli Sami Hedbergin show. Vaihtoehdot olivat nämä, niin lopulta me sitten mielikuvituksellisesti mentiin leffaan, hah. :D Käytiin kattomassa Gravity 3D:nä, ja se oli kyllä ihan hyvä. Hienosti tehty, mutta hautaan kyllä haaveeni päästä avaruuteen joskus. ;)

Leffan jälkeen käveltiin takaisin kämpille. Helsingin kadut olivat itsenäisyyspäivän iltana hyvinkin hiljaiset. Kaikki olivat ilmeisesti telkkareiden äärellä katsomassa Tampereen juhlia. Uutisia lukiessa todettiin, että onneksi tultiin Helsinkiin karkuun Tampereella riehuvia sekopäitä....

Hakaniemen ranta illalla
Seuraavana aamuna hyödynnettiin anopilta saadut aamiaiskortit Scandiciin, joten käveltiin Simonkentän Scandiciin aamupalalle.

Mums :P
Aamiaisen jälkeen käytiin ostamssa kotiin joulujuttuja ja jonotettiin Intersportissa. Interissä oli -40% kaikki vaatteet ja jalkineet, joten Antti osti uudet sisäpelikengät ja mä sain viimein Sorelit talveksi. Aivan parhaat talvikengät!

Sorelit kotiutettuna
Puoli kahden aikaan me treffattiin Ansku ja Teppo Hard rock cafessa, käytiin välipalalla ja sitten mä ja Ansku suunnattiin sisustuskauppoihin. ;)

Parmankinkkusalaatti
Cappuccino

Käytiin ihastelemassa White On Whitessa ja Granitissa sisustusjuttuja, ja molemmille tarttui kyllä mukaan tavaraa. ;)

Vaatepuoltakin ostettiin vähän. Seuraava yö majottauduttiin Holiday Inn:ssä, jossa illalla käytiin saunassa ja valmistautumassa syömistouhuihin. Pöytävaraus oli La Famigliasta ja seuraavat kuvat puhuvat sen puolesta...

Baileys hotellilla
Ystävät
Alkupala

Panna cotta
Yllätys, pääruuasta ei ole kuvaa, mutta se oli hermeettisen kokoinen pizza, jota jopa minä, suursyömäri, en jaksanut syödä. Mutta hyvää oli! Naurettiin ihan valtavan paljon ja nukkumassa oltiin jo puolilta öin. Ei vanhat jaksa. ;)

Tänä aamuna me heräiltiin Antin kanssa kasin aikaan, käytiin hotellin aamiaisella ja lähdettiin tallustaan äitin kämpille. Sitten lähdettiin ajeleen Tampereelle, kun piti kahteen mennessä olla kirpparipöytä tyhjennetty. Täytyy sanoa, että huomattavan paljon vähemmän tavaraa tarvitsi onneksi tuoda pois kirpparilta. ;)

Sitten mä kävin Elixiassa juoksemassa matolla ja jumpalla. Powerissa! Ehkä siitä jumpasta tulee taas mun ystävä... Ilta hengaten ja iisisti.. Huomenna töihin ja sitten lapsenvahdiks!