sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Synttäreitä, kotia ja urheilua

Lauantaiaamuna suuntasin salille heti kun se aukesi, eli yhdeksältä. Treffasin yhden kaverin samalla bisnesten merkeissä, kun se osti multa Polarin gps:n ja datatikun, jotka multa oli jääny laatikon pohjalle. Mulla on tuo Polarin RCX3 sykemittari. Ostin silloin samalla siihen sen gepsin ja tiedonsiirtolinkin, mutta kiitos sportstrackerin, ne jäi turhiksi. Sykemittari kyllä on kovassa käytössä. Niimpä mä olin oikein tyytyväinen, kun kaveri oli halukas ne multa ostamaan. Ehkä ne nyt löysi aktiivisemman käyttäjän. :)

Poljin jotain 40 minuuttia kuntopyörää ja tuumailin mitä tekisin. Päädyin käsitreeniin, ja vitsit kun oli kivaa pitkästä aikaa! Valitettavasti tuo mun ranne oli eri mieltä..

Salin jälkeen kävin vielä optikolla tarkastuttamassa silmälaseja varten vahvuudet, kun silmälääkärillä käydessäni olin koko päivän ollut näyttöpäätteellä piilolinssit päässä. Ja olikin kyllä hyvä käydä vielä tarkistamassa. Samalla ostin kaupasta lahjapaperia, jotka sitten unohdin kauppaan. Muistin matkalla kotiin, että jotain puuttuu. Fillarilla uparit ja hakeen rullat Prisman vessasta, jonne ne unohdin.

Kotona paketoin Brion kauko-ohjattavan junan, joka myöhemmin päivällä osoittautuikin menestykseksi pienen pojan silmissä. <3
Samalla laitoin kirjekuoreen naapurin postilaatikkoon roikkumaan unohtamat avaimet, jotka illalla pelastin. Tarkoitus oli viedä ne lähtiessä niille, tai vaihtoehtoisesti tiputtaa postilaatikkoon, jos eivät olisi olleet kotona. Mutta ne olikin tulleet jo kotiin reissusta ja mies kävi meiltä hakemassa ne. Olin jättänyt oveen illalla lapun, että mistä ne löytää. Ihana yllätys, kun sain paketin Fazerin suklaakarkkeja palkkioksi! :) Hieno ele.

Lahja naapurilta

Juna lähti kolmelta ja mulla oli hyvin aikaa, joten kävelin keskustaan. Kävin Koskikeskuksen luontaistuotekaupasta hakemassa vartalosokeria ja pyörähdin Intersportissa katsomassa tarjontaa. Aloin Interistä lähdettyäni miettimään miten on niin outo olo.. Muistin sitten jättäneeni luontaistuotekauppaan kassin, jossa oli kummipojan lahja ja järjestelmäkamera. Ou jeah. Mietin vaan, että mihin mä itteni vielä unohdan tämän päivän aikana. Ehkä junaan ja löydän itseni Oulusta.
Kassi onneksi löytyi ja lähdin rautatieasemalle. Ostin lipun, ja huomasin että VR ei tälläkään kertaa päässyt yllättämään mua, vaan oli tutusti puoli tuntia myöhässä.

Kun viimein saavuin Orivedelle, Antti oli mua vastassa ja mentiin 3-vuotis synttäreille. Ihana muru tuli heti halamaan ja oli kiva nähdä miten mieluinen lahja se juna oli. Mummu ja pappa olivat osuvasti tuoneet ratapaloja, niin lahjat natsas hyvin yhteen.

Pikkuinen lahjan kimpussa
Teemana oli ilmeisesti juna-aihe, sillä kakusta puhallettiin kynttilät pienten junavaunujen päältä.

Kaikki kolme kynttilää
Synttäreiltä lähdettiin käymään vielä mun lapsuudenystävän luona katsomassa uusinta tulokasta, reilun kahden viikon ikäistä tyttöä. En mä muistanut miten pieniä ne syntyessään on. :) Istuttiin siinä pari tuntia ja lähdettiin ajelemaan takaisin Tampereelle. Käytiin Panchossa syömässä ja rantauduttiin kotisohvalle.

Pannchon uunikasviksia...

...Ja lohta aurajuustokastiikkeessa
Tänä(kin) aamuna Antti lähti ylitöihin. Mä söin aamupalan rauhassa ja lähdin jumpalle. Kävin jouluaiheisessa spinningissä ja tulin kotiin kaupan kautta. Päivä meni kokatessa ja leipoessa. Tein juustoista perunalaatikkoa, jauhelihapihviä, uunijuureksia ja salaattia. Nam, oli hyvää! Lisäksi tein pieniä leipiä. Pieniä leipiä siis, ei sämpylöitä. ;)

Minileipiä
Silitin joulupöytäliinaa, pesin pyykkiä ja laitoin kynttilöitä palamaan. Ihana kotisunnuntai. <3
Antti tulee kohta kotiin ja me lähdetään vielä käymään kaveripariskunnan luona iltaglögillä.

Ihanaa alkavaa uutta viikkoa, viimeistä kokonaista normaalia viikkoa, ennen joulua! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti