keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Missä hiihtokelit?

Viikko lähti venytellen käyntiin, kun sunnuntain pitkittynyt nukkumaanmeno painoi silmäluomia. Antti heräsi mun kanssa iltavuorosta huolimatta aamupalalle, kun sillä alkoi puoli kahdeksalta kiekkovuoro. Niinpä se sitten samalla heitti mut seitsemäksi töihin.

Töiden jälkeen poikkesin kaupungilla asioilla. Kävin ihmispaljouden keskellä hakemassa Antin kummitytölle farkut joululahjapakettiin. Vielä olisi pari lahjaa ostettavana.. Ja ilmeisesti jollain muullakin... Kassoille melkoiset jonot kaupassa kuin kaupassa, ja jopa minä "pitkänhuiskeana" meinasin jäädä jalkoihin.
Hyppäsin bussiin ja kohti kotia. Kaveri tuli illaksi istumaan iltaa. Paranneltiin maailmaa, syötiin joulutorttuja ja juotiin glögiä. <3 Kävin vielä viemässä synttäreitä viettävälle toiselle kaverille paketin siihen naapuriin. Oli löytö Finlaysonin myymälästä sellainen kylpypyyhe, jota se keräilee. Valmistus lieneekin jo loppunut...

Paketti kaverille
Ilta meni yhdessä hujauksessa. Hetken luin kirjaa ja aloin nukkumaan.

Tiistaiaamuna poljin pyörällä töihin. Jouduin ihan todenteolla polkemaan jopa alamäkeen, kun voimakas vastatuuli viihdytti mua koko matkan. Pystyin vain toivomaan ettei tuulensuunta iltapäiväksi vaihdu.. Keräilin kotona jumppakamat salikassiin ja polkasin Elixiaan. Pyörällä polkemista jatkoin sielläkin, kun kävin tunnin spinningissä hikoilemassa ja vahvistamassa sydänlihastani. Markun kanssa harmiteltiin lumettomuutta ja sitä myöden hiihtokelien uupumista. Antti veikin meidän sukset just huoltoon Lapin matkaa varten. Kunnon luistot pohjiin niin kelpaa hiihdellä ja hakea hiihtokuntoa huippuladuilta. Pertsaahan me ei hiihdetä, mutta luistelua kyllä. Se pertsa on jotenkin tositosi tylsää, en oo koskaan oikein syttynyt siihen.

Päivällä viestiteltiin kavereiden kanssa ja sovittiin, että Tapaninpäivänä treffaillaan porukalla, kun S tulee jouluksi Afrikasta Suomeen. Odotan innolla!
Toisetkin ystävät rantautuvat kotimaahan Saksasta, ja toivon että johonkin väliin saataisiin nekin treffit sovittua Lapin reissusta huolimatta...

Illalla Antin vanhemmat tulivat vielä käymään ja toivat mulle lainaan heidän höyrypesurin joulusiivousta varten. Aion vetää sillä kylppäristäkin jokaisen pienimmänkin nurkan.
Kävin vielä appivanhempien vierailun jälkeen ruokakaupassa ja etsimässä siskolle lahjaa Kodin ykkösestä.

Eilen aamulla mua väsytti ja palelsi. Nukuin edeltävän yönkin kuin tukki, enkä yhtään tajunnut kun Antti oli tullut iltavuorosta kotiin. Harkitsin hetken aikaa vahvasti pyöräilyä töihin, tai oikeastaan se oli itsestäänselvyys, mutta luovuin ajatuksesta käytyäni postilaatikolla. Joten keskiviikkona mä kannatin Tampereen joukkoliikennettä eli TKL:ää. Kyllä, siitäkin huolimatta, että inhoan käyttää busseja ja fillari on huomattavasti mukavampi kulkuneuvo.

Antista mä sain päivällä lounasseuraa Amarilloon. Käytiin syömässä lautaselliset lohta. Sitten se osti mulle askin salmiakkia töihin, etten nukahda täydellä mahalla työpöydän ääreen. HAH! :D
Töiden jälkeen busseilin kotiin "leipomaan". Siis toisin sanoen kaulimaan valmista gluteenitonta lehtitaikinaa joulutortuiksi iltavieraalleni. Kaverini J tuli käymään tyttärensä kanssa glögillä ja viihdyttään Aino-tätiä. :) Tuli muuten G-tortuista jäätävän rumia.
Mä sain tuliaiseksi ihanan Pentikin joulukoristeen. Illalla vieraiden lähdettyä lähdin vielä juoksulenkille raikkaaseen ulkoilmaan Gleen joululauluja kuunnellen.

Tänään tiedossa rannetuen palautus Hatanpäälle ja jumppailua Elixiassa. Lunkia loppuviikkoa jokaiselle tontulle ja tontunmieliselle!