torstai 27. helmikuuta 2014

Venyttelyhaaste

Huomenta, ja kivaa perjantaita! Niinhän se viikko on mennyt taas vauhdilla.

Tiistaiaamuna mä menin puol seitsemäks töihin, kun lähdettiin ajelemaan Mikkeliin töiden merkeissä. Epäilin kovasti Kuortin ABC -asemalla aamukahvilla pysähtyessä ja savoa kuunnellessa, että musta sen päivän aikana tulee kiero. No ehkä mä oon immuuni, sillä kyllähän mussa oikeesti virtaa vähän ehtaa savolaista verta. Tai vaihtoehtoisesti mä olen jo valmiiksi kiero... Mutta vastuuhan on aina kuulijalla. ;) Toimistolla oltiin neljän aikaan takaisin ja kotiin pääsin viiden aikaan. Kuusi tuntia autossa istumista ei oo ihan mun juttu. Oltiin ilta kotona lunkisti, käytiin saunassa ja serkkupoika tuli poikkeen illalla.

Savon mualla

Keskiviikkona mä kävin illalla vetämässä tuplajumpat. Noh, ensin oli kyllä kova spinningtunti, mutta se toinen jumppa kuuluikin kategoriaan keho&mieli. Eli kävin Heidin kanssa taas siinä fitness fusionissa. Me ollaan herkuttoman jälkeen aloittamassa uutta haastetta, mutta tällä kertaa ei onneksi rajoiteta syömistä. Me otetaan tämmöinen venyttelyhaaste. Koska mun lantion seutu on niin kankea tällä hetkellä, eikä istumatyö ja pyöräilyharrastus ilman venyttelyjä yhtään ainakaan helpota asiaa, niin tavoitteena on laittaa paikat vetreemmiksi. Voin esimerkkinä kertoa eilisestä fusion -tunnista, että loppurentoutuksen aikana kun oltiin selinmakuulla tarkoituksena laittaa jalkapohjat tavallaan yhteen ja levittää polvia sammakkoasentoon, niin enhän mä niin pystynyt tekemään. Nivusissa ja lonkissa sen luokan lukot että pahaa teki. Me tehdään niin, että suoritetaan alkumittaus, ja kuukauden päästä tarkistetaan tilanne. Eli istutaan selkä suorassa leveässä haara-asennossa (tai mun kohdalla ei niin kovin leveässä) niin, että jalat on seinää vasten. SItten mitataan matka navasta seinään ja kuukauden päästä uusiksi. Käsi ylös kuka muu lähtee tähän haasteeseen mukaan! Takareidet mulla on kyllä hyvin venyvät, mutta nuo lonkankoukistajat on kuin puupökkelöt. Huh, nyt siihen tulee kyllä muutos.

Eilen, kuten tällä viikolla muutenkin, urheilin poikkeuksellisen myöhäisenä ajankohtana. Kävin vetäsemässä salireenin Antin sähkyreenien aikana.

Tänään mulla on tavoitteena saada lounastauolla aikaiseksi vietyä molemmat sormukseni kultasepänliikkeeseen tarkistettavaksi kivien istutus. Kuulin, että se olisi parin vuoden välein syytä teettää, mutta sormukset ovat pian kolme vuotta vanhoja. Kaverilta tipahtikin jo omastansa kivi. Sitten rennoin mielin viikonlopun vietottoon! Mutta ensin on ahkeroitava perjantainen työpäivä alta pois.

Mukavaa viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti