keskiviikko 12. helmikuuta 2014

FIllariongelmia

Mä oon jo vähän aikaa miettiny kun poljen töihin fillarilla, että aina rotvallin reunalla kolahtaa takarengas vähän. Ja joka kerta mä mietin, että täytyypä tarkistaa onko siinä renkaassa tarpeeksi ilmaa. Mutta jostain syystä mulla on aina kiire töihin ja töistä kotiin, että aina unohdan perille päästyäni tarkistaa sen. Eilen mun työkaveri lähti ulos lounaalle, niin heitin sille vaan et tsekkaatko mun renkaan onko siinä tarpeeksi ilmaa... No se tuli lounaalta ja totes että se on ihan tyhjä. HUPS! Työpäivän jälkeen se tuli mun kans ulos, että laitetaan sillä paineilmapistoolilla sinne ilmaa, mutta mun Crescentissä onkin semmonen ihan ihme venttiili, että vaatii adapterin. Sitä paitsi mä en ollu ihan varma, että onko se sisäkumikin rikki... Ihme ettei oo vanne kierossa ku mä oon sillä polkenu! Mutta oon kyllä varma ettei se IHAN tyhjä oo ollut, olisin mä nyt sen huomannu! Ehkä? Soitin Antille ja selitin tilanteen.. Sitten se alkoi tuumailemaan, että jospa mä lähden taluttaan sitä kohti kotia ja se lähtee sitten autolla mua vastaan ja ottaa venttiilille soveltuvan pumpun mukaan... Mä laskin 1+2 ja totesin, että siinä menee ikä ja terveys sen lisäks, että siihen saattaa silti joutua vaihtaan sisäkumin. Mulla on kyllä kotona varasisäkumi, mutta jääräpäinen kun olen, talutin sen fillarin toiselle puolelle kaupunkia huoltoon. Jätin pyörän sinne ja kävelin kotiin. Lopputulos? Omenaa muistuttavat vesikellot kantapäissä. Mun piti mennä jumpalle, mutta tämän episodin takia myöhästyin siitä. Laitoin sitten lohen kotona uuniin, perunat kiehumaan, tein salaatin ja nostin koivet kattoon. Tulihan siinä samalla tehtyä yli tunnin mittainen lenkki. ;)

Tänä aamuna sitten hyppäsin mun mummo-Nopsan selkään, jossa on eturenkaassa nastatkin. Onneksi on varapyörä, millä fillaroida töihin. Hain Crescentin huollosta iltapäivällä välipalan jälkeen ja menin suoraan salille. Poljin kuntopyörää, tein mun satasen sarjani, ylärajaa, alataljaa ja olkapäitä. Olin tositosi iloinen, että pystypunnerrus meni suhteellisen helposti vanhoilla samoilla painoilla, vaikka en aikoihin ollu tehny! Antti lähti ylitöihin (vaihteeksi), joten mä kävin salin jälkeen pikaisesti kaupassa ja menin kotiin leipomaan muffinsseja huomisia vieraita varten. Mun kummitäti tulee tyttärensä kanssa iltakahville. Ihanaa nähdä pitkästä aikaa!

Daim -muffinsseja

Mutta mikä olikaan viikon opetus? Tarkistakaa pyöränne kunto. Mä olen ulkoistanut itseni siitä tehtävästä täysin. Vaihdan autoon renkaat ja pesen ja puunaan sen, vaikka harvoin sitä käytänkin. Mutta jotenkin mulla on kauheet asenneongelmat polkupyörää kohtaan. kun mä ajan sillä paljon, niin joku muu saa hoitaa sen huoltamisen. Loogista? No ehkä ei. Mutta en silti mahdollisuuksien rajoissa pumppaa edes renkaisiin ilmaa. :D Puhumattakaan siitä, että yritänkö laittaa tippuneet ketjut paikoilleen....

Niin joo, ja kyllä se sisäkumi oli puhki, oli saanu damagee siitä rotvallista. Mutta oli ihan jäätävän kevyt polkee nyt! :D Taas kulkee....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti