torstai 3. huhtikuuta 2014

Lontoo part 2

Lontoossa vietetyn miniloman läpikäynti jatkukoon tässä osassa majoituksen ja nähtävyyksien osalta.

Mehän siis oltiin yhteensä kolme yötä Lontoossa, joista kaksi ensimmäistä yötä oltiin keskustan tuntumassa ja viimeinen yö Stanstedin lentokenttähotellissa.

Heh, en voi kyllä suositella sitä keskustan hotellia. ;) No joo, puhtaat lakanat ja oma vessa sekä suihku olivat toki ne tärkeimmät. Hotelli sijaitsi Sussex Gardensilla keskellä muita aivan samanlaisia pikkuhotelleja. Oikeastaan se koko katu näytti olevan täynnä vastaavanlaisia majapaikkoja. Vaikka taso ei päätä huimannut, niin silti ne kaikki hotellit oli täynnä. Toki sijainti oli oleellisessa asemassa, jonka takia ne varmasti oli näin suosittuja.

Ensinnäkin brittihotelliksi se taatusti olikin yli kolmen tähden arvoinen hotelli, mutta jos kyseinen Four Stars hotelli olisi Suomessa, se luokiteltaisi ehkä 1+ -tähden arvoiseksi. Kokolattiamatto, hirveä haju, ei ilmastointia, kadun melut kuului huoneeseen, aivan älyttömän pieni, ja lisäksi hajusta päätellen se kokolattiamatto oli kastunut moneen kertaan, kun suihku oli lähestulkoon keskellä huonetta.

Ekana yönä oli todella kylmä ja huoneen nurkassa seisoi lämmitin. Antti sanoi laittavansa sen päälle. Noh, kun se sai töpselin seinään kuului hirveä pamaus ja lämmittimen säätäjästä iski valokaari. Vitsit mä pelästyin kun olin just selkä sinnepäin. No, sitten alkoikin käry haisemaan. Ei muuta kuin töpseli pois seinästä ja tiiviisti peiton alle. Meitä tää kaikki kyllä nauratti, oli se sen verran koominen paikka. :D

Lauantaiaamuna herättiin ja mentiin aamupalalle. Aamupala tarjoiltiin kellarikerroksessa, jossa minkäänlaista ilmastointia ei ikkunoiden lisäksi ollut. Voitte varmaan kuvitella sen pekonin käryn kun full english breakfasteja valmistettiin. ;) Eli aamupala oli tosi perus brittiaamupala.. Antin full englishissä oli pari paahtoleipää, pekonia, papuja, paistettuja kananmunia, makkaraa ja lasi tuoremehua. Mun halal breakfast oli lähes samanlainen, paitsi siitä puuttui kyllä pekoni ja makkara. :D

Aamiaisen jälkeen lähdettiin tallustelemaan sinne Regent's parkiin, mistä kerroinkin part 1:ssä. Puisto oli kyllä näkemisen arvoinen. Kauniita puita, kukkia ja lintuja..

Puistossa käveltyämme poikkesimme katsomaan Madame Tussaudin jonot ennen siirtymistä Oxford streetin kauppoihin.

Kolme vuotta sitten edellisen kerran oltuamme Lontoossa kävimme katsomassa muita nähtävyyksiä kuten Big Ben, London bridge, London Eye yms. Joten tällä kertaa päätimme säästää aikaa ja jättää ne väliin.

Sunnuntaina olikin sitten ihan oma nähtävyytensä tuo Craven Cottage. Eli Fulhamin kotistadion, jossa olimme katsomassa Fulham-Everton -peliä. Craven Cottage sijaitsee ihan Thames -joen rannalla kauniissa ympäristössä. Juuri sellaisessa perinteisessä britti-idyllissä. :)

Ei ole jalkapallopeli koskaan aikaisemmin tuntunut näin lyhyeltä! :D Loppui ihan kesken...

Noh, pelin jälkeen me tosiaan käytiin vielä Harrodsilla kiertelemässä (se on kyllä oma nähtävyytensä) ja olin innoissani kun pääsin vinguttaan kolme vuotta sitten hankkimaani kanta-asiakaskorttia! ;) Ei ihan jokapäiväisesssä käytössä...

Viimeinen yö sitten olimmekin siellä Stanstedin Radisson Blu -hotellissa. Se olikin sitten ihan viiden tähden hotelli (mun mielestä). Ihan mielettömän hieno kokonaisuus! Suosittelen ehdottomasti ottamaan huoneen sieltä, jos lento on myöhään paikan päällä tai vaihtoehtoisesti lähtee aikaisin. Se kun on ihan lentokentän kyljessä kiinni.

Jälkikäteen on vaan harmittanut se, ettei me oltu jo ensimmäistä yötä siinä Radisson Blu:ssa, kun oltiin niin myöhään perilläkin... :) Mutta seuraavalla kerralla täytyy muistaa!

Jee, huomenna on perjantai! Tänään kävin töiden jälkeen anopin kanssa lenkillä ja illan sitten oonkin huhkinut imurin ja mopin kanssa. Antti lähti jo aamulla maalle vaihtaan kesärenkaat autoon ja mä meen huomenna sitten perässä sinne... Mukavaa viikonloppua!