perjantai 17. tammikuuta 2014

Perjantaipöhinät

Au, au, au! Mun jalat on ihan puhki! Eilen aamulla pyöräilin töihin pakkasen kangistamalla polkupyörällä, niin en meinannut jaksaa pyörittää polkimia! Jalat huutaa nyt jonkinlaista palautumista. Tänään sitten hyppäsinkin bussin kyytiin puoliunessa.

Mulla on viikon ajan ollut ien tulehtunut suussa. Ensin ajattelin sen olevan afta, mutta joskus aikasemmin sellaisesta kärsineenä en pitänyt sitä aftana. Suussa kun ei ole hyvä olla tulehdusta, niin oman mielenrauhan saamiseksi varasin hammaslääkäriajan heti eiliselle lounastauolle. Mun vaki hammaslääkärille en saanut aikaa, joten menin toiselle yksityiselle hammaslääkäriketjulle. Hammaslääkäri ja hoitaja totesivat molemmat suun nähtyään, että afta se vain on. Joten he huuhtelivat sen ainoastaan antiseptisellä liuoksella ja olin viidessä minuutissa ulkona huoneesta. Lääkäri vielä totesi huonolla suomella ettei hän veloita tästä mitään. Kävelin kassalle ja virkailija löi kassaan summan 65euroa. Meinasin lentää pyrstölleni. Pyysin erittelyä ja ihmettelin suureen ääneen hullua hintaa! Virkailija kohautteli hartoitaan vaan. Ensiapuluontoinen tai muu vastaava käynti luki kuitissa. Työpaikalle päästyäni laitoin tulikivenkatkuisen palautteen ja pyysin tarkempaa selvitystä asiasta. Perustelin asian sillä, että heidän hinnaston mukaan jopa suppea suun tutkimuskin maksaa 39 euroa. Että mä kihisin kiukusta. Epäilen, että tämä huonosti suomea puhuva hammaslääkäri on kuvitellut, että "ensiapuluontoinen tai muu vastaava käynti" -kuvaus on jokin mitätön toimenpide ja lyönyt sen käyntihinnaksi euromäärää katsomatta. Saa nähdä mitä mulle sieltä vastataan.

Eilisen päivän teemana oli suun lisäksi kulttuuri. Töiden jälkeen iskä tuli meille, syötiin, ja lähdettiin Tamperetaloon. Viime vuonna mä sain Antilta joululahjaksi  liput uudenvuoden wieniläiskonserttiin ja tykästyttiin kovin! Tänä vuonna Antilla osui työvuoro juuri konsertin päälle, joten iskä lähti mun seuraksi sinne.
Todella vaikuttava konsertti. Klassinen musiikki on upeaa kuultavaa. Sitä löytyy mun Spotifyn soittolistoiltakin, mutta kuten mikä tahansa musiikki, se on livenä monin verroin hienompaa! Lisäksi konsertti oli valtavan viihdyttävä huumorilla höystetty. Ei voi kuin hämmästellä soittajien taitoa ja miettiä käytettyjä harjoitustunteja yksin ja yhdessä muiden kanssa.




Tänään kävin ekaa kertaa tällä viikolla lounaalla ulkona. Herkkulakosta johtuen, musta tuntuu et vatsalaukku on pienentynyt, kun tulin ähkyyn niin säälittävästä määrästä ruokaa. Hmm, millaisia määriä mä olenkaan sit syönyt herkkuja! :D Muuten oon viikolla mussuttanut evässalaattejani, josta tosin eilen unohdin lihapuolen kotiin. :) Töiden jälkeen pakkailtiin viikonloppukamat ja lähdettiin maaseudun rauhaan, joten nyt on hyvä täällä mamman patojen äärellä päivittää blogia. ;) Paitsi jouduin hälyttää serkkupojan äsken, kun muistin että matot jäi ulos tuulettumaan! :D

Onnea on serkkuni L! <3

Hyvää viikonloppua ystäväiseni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti