tiistai 30. syyskuuta 2014

Alkuviikon fiilikset

Pitkästä aikaa oli viikonlopun jäljiltä sellainen todella levännyt olo. Ihan kun arki olisi oikeasti katkennut! ;) En tiedä johtuiko se luonnosta ja sieniretkellä käymisestä, mutta uskoisin sillä olevan ainakin osuutta asiaan. Juuri se aikatauluttomuus..

Sunnuntaiaamuna lähdettiin kuitenkin ajelemaan takaisin kaupunkiin. Mukaan saimme oman maan satoa paprikan, tomaatin, kurpitsan, perunan ja omenan muodossa! Aivan huippua. Täytyy sano, että tuo omasta kasvihuoneesta otettu paprika on niin mehukas, etten muista Prisman tiskiltä vastaavaa ostaneen. Omavaraisuus kunniaan. Täytyy taas ensi maaliskuussa kylvää siemenet itämään, jotta vuoden päästä saadaan taas herkutella sadolla.

Kasvihuoneen satoa


Sunnuntaina käytiin perinteisesti salilla, tehtiin ruokaa ja oltiin vaan.

Viikko on jälleen startattu käyntiin kunnialla. Eilen jatkettiin hyvää (?) saliputkea. Tosin taidan jatkossa salipäivien välissä pitää huilipäivän levon tai lenkkeilyn parissa. Illalla salilta kotiuduttuamme mä kaaduin vaan sohvalle. Ihan meni voimat.. Yhdeksältä toivotin hyvät yöt ja simahdin kuin saunalyhty. Vähän liian rankkaa tässä vaiheessa raskautta rehkiä punttien parissa peräkkäisinä päivinä. Yöllä sitten heräsinkin kahden aikaan hivenen huonovointisena, mutta aamulla olin taas iskukunnossa.

Tämä ilta työpäivän jälkeen onkin tasapainoittanut koheltamista. Olin Antin serkun järjestämillä kynttiläkutsuilla. Tiesin jo etukäteen etten mitään tule tilaamaan, mutta eipä mulla muitakaan suunnitelmia ollut. Koitin taas pysytellä kaukana hajukynttilöistä, vaikka kyllä se koko asunto silti haisi. Tulee huono olo, enkä muutenkaan tykkää hajukynttilöistä. Etenkään nyt en voisi sellasia edes kuvitella ostavani vauvankaan vuoksi. Mutta sosialisoituminen silti piristi :) Ja mikä mahtava yhteensattumakin tapahtui, kun kutsuilla olevalla toisellakin mammalla on sama laskettuaika kun mulla!! :D No joo, juttujen sisältöä ei olekaan varmaan vaikea arvata. ;)

Tuli noista hajukynttilöistä mieleen, että mulle on iskenyt pyykinpesuainekriisi. Oon vuosia jo käyttänyt niitä sellaisia pesukapseleita. Ne on olleet tosi käteviä, eikä niiden hajukaan ole häirinnyt. Mutta nyt ne oli uudistettu ja voi kauhistus ne lemuaa nyt. Siis tarkoitan, että se haju jää vaatteisiin vaatteiden kuivuttuakin! Kuitenkin tulee käytettyä hajuvettä tms. arkisinkin, niin hirveintä mitä tiedän, on se hajujen sekamelska. Niin mun mielestä vaatteiden ei sitten tarvi enää haista. Ajattelin nyt ostaa ihan hajustamatonta pesujauhetta, niin voin hommata sitten sellaiset ihanat peltipurkit pyykkiaineelle. <3 Ja samalla aineella voi pestä vauvankin vaatteet. Enää tarvitsee löytää silmää miellyttävät peltipurkit.. Me ollaan ensí viikolla menossa viikonloppureissulle Helsinkiin ystäväperheen kanssa, joten luulen mun ostoslistan täydentyvän vielä näillä purnukoilla... ;)

No niin, viikko jatkukoon ja nyt pää tyynyyn! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti