lauantai 12. heinäkuuta 2014

Reissukuulumisia

On se kumma kun nämä lomaviikot suorastaan vilahtaa ohitse! Mutta otetaanpa tästä viikosta kuitenkin pieni kertaus...

Sunnuntai-iltana hypättiin Silja Symphonyn kyytiin ja Tulholmassa olimme sitten maanantaiaamuna. Napattiin metro, jolla mentiin siihen keskelle kylää, T-Centraleniin. Koska meidän hotelli oli sijainniltaan loistava, Sergel Plaza, meidän (tai siis Antin) ei tarvinnut kanniskella matkatavaroita ympäriinsä, vaan hotelli oli ihan metroaseman tuntumassa.

Hotellista ehdottomat plussat oli sijainti ja Scandicin takuuvarma aamiainen. ;) Miinuksena, jos sellaista halutaan hakea, oli jo hivenen kulahtanut ulkoasu huoneissa ja yleisissä tiloissa. Mutta ehdottoman siisti hotelli silti, joten uskallan suositella.

Kun huonekortit oli lunastettu ja tavarat jätetty hotelliin, lähdettiin kävelemään pitkin helteistä Tukholmaa. Ensimmäiseksi menimme vanhan kaupungin puolelle, jossa jäimme seuraamaan satojen muiden turistien tavoin kuninkaanlinnan teatraalista vahdinvaihtoa. Koko hommaan meni tunti ja se sisälsi kaikkea torvisoittokunnasta lähtien! Sanoisin että melkoinen homma, jos se kerta päivittäin järjestetään samalla tavalla.

Tukholmassa

Iltapäivällä me oltiinkin niin rikkipoikkipuhki helteessä talsimisesta, että otettiin välikuolema hotellissa päikkäreiden merkeissä. Illalla sitten suunnattiin merkkiliikkeiden alueelle Biblioteksgatanille ja ympäröiville kaduille, sekä syömässä käytiin takuuvarmassa Vapianossa.

Meillä oli suunnitelmissa käydä museoita kiertelemässä, mutta koska ilma oli niin kaunis ja helteinen, ei me maltettukaan mennä. Niimpä me tiistaina suunnattiin kulkumme Djurgårdeniin. Sieltä napattiin lautta, jolla tehtiin kierros vanhan kaupungin edustalla, ja jäimme pois taas Djurgårdenissa.

Kävelimme Djurgårdenista takaisin keskustan suuntaan. Kävin Odd Mollylla kuolaamassa vaatteita ja muutamassa muussakin liikkessä. ;) Mutta lopulta ostiksista mukaan tarttui huivi ja trikoohame. Nyt kun ei paljon kannata trikoon lisäksi muita vaatteita ostaa. ;) Noh, ehkä ensi keväänä sitten.

Takaisin tulimme uusitulla Silja Serenadella. Uutta siellä oli putiikit ja ravintolat. Kuulemma hyttejäkin oli uusittu ja telkkareita lisätty, mutta meidän hytti oli kyllä jäänyt siitä proggiksesta välistä, joten emme nähneet edes Saksan peliä.
Illalla käytiin testaamassa buffet (oli hyvä!) ja aamiainen syötiin ravintolan puolella. Se buffetin aamiainen on jotain aivan kamalaa, todettiin se maanantaiaamuna jälleen, kun ei siltä ruuhkalta meinattu sekaan mahtua. Niimpä se meidän ravintolan aamiainen oli aivan ihana!! Hotellimainen, rauhallinen ja ruuhkasta ei tietoakaan! Maksan mielelläni jatkossakin sen kuusi euroa enemmän mielenrauhasta.

Helsingissä Antti lähti viemään meidän laukkua ja ostoksia ratikalla autolle ja mä jäin keskustaan kiertelemään kauppoja siksi aikaa. Bongasinkin äitiysvaateliikkeestä paidan ja mekon alennusmyynneistä ja Hennesiltä pari mammapaitaa. Alkaa nimittäin nuo omat paidat käymään lyhyiksi! <3

Ostosten jälkeen lähdettiin autolle ja suunnattiin nokat kohti Porvoota! Se oli meille molemmille ensimmäinen kerta siellä, ja kyllähän se vanha kaupunki kaunis on. :)

Porvoota

Kohti jokea

Kaunis Porvoo

Niin tuli nahkahääpäivä vietettyä mukavasti. :)

Illaksi ajelimme ruokakaupan kautta kotiin.

Torstaina tosin nostettiin jälleen kytkintä, kun lähdettiin mökille mattopyykin kautta. Mökkeiltiin perjantai-iltaan saakka ihanassa säässä. Grillailtiin, kalasteltiin, saunottiin ja makoiltiin laiturilla lehtiä lukien.

Mökkimeininkiä :)

Hah, mun maha näyttää ihan barbapapalta! :D

Aurinko tosin teki tepposet, ja mun iho pääsi polvista ja käsivarsista kärvähtämään. Suojakertoimen kaivoin liian myöhään kassista.

Antti lähti pappansa kanssa tänään raveihin ja mä tulin kotiin pesemään pyykkiä ja kastelemaan kukkia. :) Voi olla että illalla ajelen vielä takaisin maalle.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille!!