keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Tulevia hankintoja

Viikonlopun Helsingin reissusta on selvitty ja uusi viikko startattu sen verran vauhdikkaasti näemmä, että torstai-ilta tuli kuin huomaamatta eteen. Mitä viikolla on touhuttu? Noh, aika liikuntapainotteinen se ainakin on ollut.. Maanantaina kävin salilla, tiistaina (megaväsymyksestä huolimatta) powerissa, eilen olin mammajoogassa ja tänään olin jälleen powerissa.

Antti lähti tiistai-iltana uudestaan Helsinkiin, kun sillä oli lippu sinne Suomen futispeliin. Älytöntä, että peli alkaa arki-iltana klo 21:45. Sinne ei kyllä paljon junnuporukkaa eksy peliä katsomaan syyslomasta huolimatta. Noh, kotiin sain miehen kahden aikaan yöllä. Ja kyllä, heräsin kun se tuli kotiin enkä sitten tuntiin saanutkaan unta. Oli aika tuskainen herätys aamulla...
Eilen nukuin puolen tunnin päiväunet ennen joogailua, ja täytyy sanoa että nukuin viime yön todella hyvin. Ehkä Antti oli (sittenkin) oikeassa, että mä olen herkkäunisempi ylirasittuneena ja päiväunet olisi syytä ottaa päivärutiineihin....

Noh, joka tapauksessa me ollaan listattu vauvatarvikkeita, joita meiltä vielä puuttuu. Vaatepuolihan on viime viikonlopun jäljiltä kunnossa, joten pieniä vaatteita ei enää tarvitse hankkia yhtään. Tai siis, eihän tuo koko 62 nyt vielä järin suuri ole, mutta koot 50 ja 56 on hanskassa. :D Lisäksi meillä on investoitu vaunuihin ja (hoito)laukkuun. Siis laukkuun, joka käy hoitolaukusta, mutta jota aion käyttää muutenkin. :) Mutta äitiysloman alkaessa seuraavaa listaa täytyy alkaa käymään läpi. Isoimpina puuttuvina ostoksina on pinnasänky, turvakaukalo (+ telakka) ja sitteri. Lisäksi adapteri vaunujen runkoon sekä vaunujen sadesuoja, joka ei kuulunutkaan vakiovarusteisiin, vaan se on lisävarusteena hommattava erikseen. Hölmöä rahastusta. No mutta pienemmistä ennen vauvan syntymää ostettavista tarvikkeista on hommattava hoitoalusta, vanna, puuhamatto (siis ei mitään lelukaaripuuhamattoa), yksi tuttipullo (alkuun) sekä lakanat sänkyyn. Haaveilen ehkä niistä Finlaysonin norsulakanoista, ne on suloiset. :) Sitten toki vaippaa, voidetta ym.. täytyy toki ostaa.

Ongelmana tässä kaikessa on tällä hetkellä meidän pieni asunto. Tavaraa ja huonekaluja ei todellakaan ole ylimääräistä, mutta silti tila loppuu kesken. Mä olen kuitenkin sen verran organisaattori luonteeltani, että kun jään äitiyslomalle, otan mittanauhan käsiini ja keksin kyllä ratkaisun, että mihin kaikki tavarat sijoitetaan. Näin mä päätin. Mun mielestä kaikelle pitää olla oma paikkansa, vaikka Antti on toista mieltä... Sen mielestä meidän pitäisi ensin katsoa että miten se arki lähtee rullaamaan ja kuinka tavarat löytävät paikkansa. Joo ihan järkevää sinänsä, mutta mun hermot ei kestä sitä kuitenkaan. :D Mä haluan ennaltaehkäistä hermoromahduksen, kun lyön varpaani turvakaukalon kulmaan sen ollessa keskellä eteisen lattiaa... Tästä syystä mä toivon ettei vauvalle kukaan ostaisi leluja vielä tässä vaiheessa, kun se ei niitä itse kaipaa ja meillä on pienehkö asunto. Vain välttämätön, sillä jos jotain puuttuu, niin voi sitten kyllä jälkikäteen käydä ostamassa.

Mutta siinä oli jonkinlaista listausta tulevista hankinnoista!

Ps. Ehkä meidän kämpän ja säilytystilan koosta kertoo se, että kaupassa oli kaksi talouspaperipakettia tarjouksessa, mutta meidän piti ostaa yksi, kun sille toiselle ei ole säilytystilaa.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti