lauantai 28. syyskuuta 2013

Viikonloppua

Viikonloppu alkoi ihan mahtavasti mun ja Heidin jo perinteeksi muodostuneella iltalenkillä. Meillä on siis tapana nollata viikko juoksulenkillä joko perjantaina viikonloppua varten, tai sit sunnuntaina ennen uutta työviikkoa. Me ollaan Heidin kans tunnettu yläasteikäisistä saakka ja Heidi oli mun toinen kaaso pari vuotta sitten kun menin Antin kans naimisiin.
Me juostiin se meidän tuttu lenkki Kaupin metsissä, sportstrackerin mukaan 11,3km. Just sopiva matka kuulumisten vaihtoon. Lenkin jälkeen pyöräilin kotiin sen reilun 5km kunnon syyssateessa.

Viikonlopuista mä odotan aina eniten sitä rauhallista aamupalaa. Arkisinkin koitan herätä ajoissa, että ehtisin lukeen päivän lehden rauhassa ja syömään. Lähtee päivä hyvin käyntiin.


Aamupala
Mun aamupala on jo ihan perinteeksi muodostunut. Siinä on hedelmiä, marjoja, auringonkukansiemeniä ja kurpitsansiemeniä. Lisäksi laitan raejuustoo ja maustamatonta jugurttia. Ihan parasta ja sopii mulle!

Lauantaiaamu oli ihanan aurinkoinen. Lähdin maalle ajeleen jokavuotiseen perunannostoon vanhempien luo. Kelit suosi ja perunat oli maasta nostettu alle kahdessa tunnissa. Antilla oli pelejä Tampereella, niin se pääsi luistaan talkoista.



Ihan parhaita perunoita omasta maasta.



Iltapäivällä ajelin takas kotiin Prisman kautta. Jääkapissa kun oli pelkkä valo, niin oli pakko. Mä kun en jaksanu enää perjantain lenkin jälkeen lähtee kauppaan. Oli pakko mennä sitten pihalle ottaan kuvia syyskukista ja tosta ihanasta auringonpaisteesta!

Syyskukkia ja aurinkoa

Antti oli ostanu meille illaks liput leffaan. Käytiin kattoon se dokkari Teemu Selänteestä. Oli kyllä hyvä. Teemu on ollu mun idoli jo muksuna, kun leikin naapurinpojan kans Anaheimin lippis päässä.
Aamulehdestä luin, että toi Selänteestä kertova dokkari on paljon avoimempi kun se Litmasesta tehty leffa. Meillä on se Litmasen leffa tuolla laatikossa, mutta vielä en oo kattonu sitä. Ja ton Selänteen dokkarin jälkeen ei oo hirveetä hinkua ees kattoo sitä.

Teukka Salama
Leffa loppu joskus kympin aikaan. Oli ihan pimeetä ja just sellanen syksyn kirpeys ilmassa. Näsinpuiston suihkulähteessä oli valot ja se näytti tosi kivalle.

Näsinpuiston suihkulähde

Antti on tänään töissä sunnuntain kunniaks. Ylitöitä, ylitöitä...
Mä lähden spinningiin. Sit siivousta, kokkausta ja sunnuntaipäivän nauttimista rauhassa..
Kivaa sunnuntaita teillekin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti